Tuleje ślizgowe z materiału LD
1. Struktura
Jednorodny brąz (CuSn8 – cyna: 8%, ołów: <0,05%, reszta miedź) z zasobnikami smaru.
2. Charakterystyka
⦁ cienkościenny materiał ślizgowy do pracy w warunkach ograniczonego smarowania smarem o dużej odporności na zużycie,
⦁ posiada większe zasobniki smaru niż MBZ, co wydłuża odstęp między smarowaniem, a także umożliwia zbieranie wiórków i zanieczyszczeń,
⦁ optymalne warunki pracy przy wysokich obciążeniach i niskich prędkościach liniowych,
⦁ może być obciążany krawędziowo.
3. Zastosowanie
⦁ podnośniki, cylindry hydrauliczne, komponenty pneumatyki, przemysł tekstylny i rolniczy itd.
4. Parametry techniczne
5. Dostępność
⦁ na zamówienie: tuleje cylindryczne oraz wykonania niestandardowe.
6. Wskazówki montażowe
Osadzać z użyciem trzpienia stopniowanego w otworze z wykonaną fazą wciskową po uprzednim zwilżeniu tulei lub otworu olejem.
Ustalenie: poza połączeniem wciskowym nie jest wymagane żadne dodatkowe zabezpieczenie, choć w konstrukcjach specjalnych lub dla ruchu posuwisto-zwrotnego możliwe jest również klejenie
(np. klejem Loctite).
Nie stosować do smarowania olejów amortyzatorowych, środków z dodatkiem MoS2, grafitu i innych dodatków stałych (mogących zwiększać zużycie na skutek tarcia).
Oferujemy również tuleje ślizgowe z BP25 do napędów elektrycznych i AGD.