Tuleje ślizgowe z materiału MBZ

1. Struktura

Jednorodny brąz (CuSn8 – cyna: 8%, ołów: <0,55%, reszta miedź) z kieszonkami smarnymi.

2. Charakterystyka

⦁ materiał ślizgowy do pracy w warunkach ograniczonego smarowania smarem o dużej odporności na zużycie,
⦁ może być również smarowany olejem,

⦁ może być obciążany udarowo,

⦁ kieszonki smarne są stałym zasobnikiem środka smarnego.

3. Zastosowanie

⦁ podnośniki, cylindry hydrauliczne, przemysł rolniczy itd.

4. Parametry techniczne

5. Dostępność

⦁ z magazynu: tuleje cylindryczne,

⦁ na specjalne zamówienie: tuleje kołnierzowe, podkładki oporowe, taśmy oraz wykonania niestandardowe.

6. Wskazówki montażowe

Osadzać z użyciem trzpienia stopniowanego w otworze z wykonaną fazą wciskową po uprzednim zwilżeniu tulei lub otworu olejem.

Ustalenie: poza połączeniem wciskowym nie jest wymagane żadne dodatkowe zabezpieczenie, choć w konstrukcjach specjalnych lub dla ruchu posuwisto-zwrotnego możliwe jest również klejenie (np. klejem Loctite).
Nie stosować do smarowania olejów amortyzatorowych, środków z dodatkiem MoS2, grafitu i innych dodatków stałych (mogących zwiększać zużycie na skutek tarcia).