Łożyska ślizgowe z materiału deva.bm

1. Struktura

Cienka warstwa deva.metalu na taśmie ze stali, brązu lub ze stali nierdzewnej.

2. Charakterystyka

⦁ bezobsługowy, cienkościenny materiał ślizgowy odpowiedni do pracy w ciężkich warunkach,
⦁ pracuje pod jeszcze wyższymi niż deva.metal obciążeniami,

⦁ może pracować w temperaturach nawet do 350°C,

⦁ wysoka odporność na korozję,

⦁ może pracować w zakurzonym otoczeniu,

⦁ może pracować w radioaktywnym otoczeniu,

⦁ jest przewodnikiem elektrycznym – nie zbierają się na nim ładunki elektrostatyczne

⦁ odpowiedni do ruchu obrotowego, oscylującego, posuwisto-zwrotnego i postępowego, oraz mikro-ruchów,
⦁ bardziej ekonomiczny w stosowaniu niż deva.metal (ma cieńsze ścianki),

⦁ odporny na naciski krawędziowe.

3. Zastosowanie

⦁ turbiny wodne i parowe, maszyny do formowania wtryskowego, formowanie opon, zawory, maszyny drukarskie, maszyny budowlane, maszyny spożywcze, pompy oraz sprężarki, maszyny pakujące itd.

4.Parametry techniczne

5. Dostępność

⦁ na zamówienie: tuleje cylindryczne, tuleje kołnierzowe, pierścienie, płyty oraz wykonania niestandardowe

6. Warunki pracy

na sucho dobrze
w oleju dobrze
ze smarem dobrze
w wodzie dobrze
z cieczami procesowymi słabo

7. Wskazówki montażowe

Zalecany montaż po schłodzeniu lub przy użyciu prasy.

Możliwe jest ustalenie przy pomocy śrub z łbem stożkowym lub przy użyciu klejów. Warstwa ślizgowa może być pokryta rozbiegową warstwą z grafitu.

Dodatkowe smarowanie poprawia własności i żywotność łożyska.