Charakterystyka
Kompozyty produkowane w wielu formach techniką odlewów odśrodkowych, w tym także stopy o wysokiej zawartości ołowiu. Głównie jako tuleje ślizgowe, panewki i półpanewki w silnikach oraz różnych rodzajach napędów, pomp, wentylatorów itp. Dedykowane do pracy przy dużych obrotach, smarowane olejem pod dużym ciśnieniem w celu utrzymania pełnego smarowania hydrodynamicznego.
Własności
Parametr | Jednostka | Wartość | |
---|---|---|---|
Obciążenie | statyczne | MPa | 100-300 |
dynamiczne | 80-140 | ||
Temperatura pracy | max. | °C | +350 |
min. | -100 | ||
Prędkość | na sucho | m/s | ---- |
ze smarowaniem | 0,5-2,0 | ||
Współczynnik tarcia | na sucho | -------- | ---- |
ze smarowaniem | 0,08-0,15 | ||
Pasowanie | obudowa | -------- | H7 |
czop | -------- | f7 | |
Parametry czopa | gładkość | µm | 0,3-0,8 |
trwartość | HB | >200 |
Struktura
Materiały o strukturze warstwowej – stal + stopy
brązu/aluminium + ołów (czasami).
Warunki pracy materiałów
na sucho | niezalecane |
w oleju | bardzo dobrze |
ze smarem | dobrze |
w wodzie | niezalecane |
Materiały
GMON i inne
Postać produktu
Tuleje cylindryczne, kołnierzowe, powierzchnie oporowe, panewki i półpanewki produkowane wg indywidualnej dokumentacji.
Karty katalogowe poszczególnych materiałów oraz typoszeregi, dostępne są po kontakcie z biurem. Parametry podane w tabelach są średnimi wartościami dla całej grupy materiałów.
Jeśli nie znaleźli Państwo materiału/produktu, który spełniałby Państwa oczekiwania, prosimy o określenie wymagań, wymiarów i ilości wraz z danymi kontaktowymi i przesyłanie zapytania
Jeśli nie znaleźli Państwo materiału/produktu, który spełniałby Państwa oczekiwania, prosimy o określenie wymagań, wymiarów i ilości wraz z danymi kontaktowymi i przesyłanie zapytania.
© 2024 INBEAR – wszystkie prawa zastrzeżone