Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the updraftplus domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/virtualki/179258/wp-includes/functions.php on line 6114

Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the wordpress-seo domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/virtualki/179258/wp-includes/functions.php on line 6114
Panewki silnika | panewka silnika | korbowodowe | wału korbowego | In-bear

Panewki silnika

Panewki silnikowe

Panewka to kluczowy element w mechanice silników spalinowych, odpowiedzialny za minimalizowanie tarcia między ruchomymi częściami, takimi jak wał korbowy i korbowody. Panewki silnika odpowiadają za wsparcie dla tych elementów i zapewnienie ich płynnego, bezawaryjnego działania. Panewki wykonane są z materiałów o wysokiej odporności na zużycie i temperaturę, co sprawia, że stanowią niezastąpiony element każdego silnika spalinowego.

Wybór wysokiej jakości panewek jest kluczowy dla wydajności i trwałości silnika. Odpowiednia panewka silnika redukuje tarcie oraz ryzyko uszkodzeń, dzięki czemu silnik działa płynnie i niezawodnie przez długi czas. Niskiej jakości panewki mogą natomiast prowadzić do kosztownych awarii oraz szybszego zużycia elementów silnika.

Rodzaje panewek w silnikach

Panewki korbowodowe 

Panewki korbowodowe to elementy, które odgrywają istotną rolę w pracy wału korbowego, umożliwiając jego płynny i stabilny ruch. Montowane na końcach korbowodów, panewki te zmniejszają tarcie między korbowodem a wałem korbowym, co jest kluczowe dla sprawności całego mechanizmu. Wysoka precyzja wykonania panewek korbowodowych przekłada się na ich trwałość i zdolność do wytrzymywania dużych obciążeń, które powstają w trakcie pracy silnika.

Panewki wału korbowego 

Panewki wału korbowego pełnią nieco inną funkcję, gdyż odpowiadają za podtrzymanie wału korbowego w jego obudowie. Muszą być one wyjątkowo odporne na siły ściskające i wysoką temperaturę, która powstaje przy intensywnej pracy silnika. Panewka wału korbowego zapewnia równomierne rozłożenie obciążeń i eliminuje ryzyko niekontrolowanego ruchu wału, co mogłoby prowadzić do uszkodzeń. Wybór odpowiednich panewek wału korbowego jest zatem kluczowy, by zapewnić stabilność i długowieczność silnika.

Właściwy dobór i zastosowanie panewek korbowodowych i wału korbowego ma ogromne znaczenie dla wydajności, trwałości oraz niezawodności silnika.

Dobór panewek silnika do specyficznych potrzeb

Dobór odpowiednich panewek silnika jest niezwykle istotny, aby zapewnić jego optymalną wydajność i trwałość. Wybór ten powinien być dostosowany do specyfiki konkretnego wału korbowego oraz pozostałych komponentów silnika, ponieważ różne rodzaje pojazdów i maszyn generują odmienne obciążenia i wymagania. Właściwa panewka zapewnia płynny ruch elementów, minimalizuje tarcie i chroni silnik przed przedwczesnym zużyciem, co jest kluczowe w każdej aplikacji.

Przy doborze panewek należy uwzględnić:

Rodzaj wału korbowego – wały korbowe stosowane w silnikach wysokoprężnych, benzynowych oraz w urządzeniach przemysłowych różnią się pod względem wymagań dotyczących wytrzymałości materiałowej i odporności na obciążenia.

Materiał i konstrukcję panewek – panewki do intensywnie eksploatowanych pojazdów, takich jak ciężarówki czy maszyny przemysłowe, powinny być wykonane z wyjątkowo wytrzymałych materiałów, odpornych na wysokie temperatury i długotrwałe obciążenia.

Warunki pracy silnika – pojazdy osobowe często pracują przy niższych obciążeniach niż ciężarówki czy maszyny budowlane, które wymagają bardziej trwałych i odpornych na obciążenie rozwiązań.

Profesjonalnie dobrane panewki silnika dostosowane do specyficznych potrzeb poszczególnych pojazdów i maszyn pozwalają na optymalne funkcjonowanie silnika, minimalizację kosztów eksploatacyjnych oraz wydłużenie jego żywotności.


W IN-BEAR specjalizujemy się w panewkach do silników dużej mocy do statków, dużych wentylatorów, lokomotyw i urządzeń specjalnych.

Panewki dwuwarstwowe

Panewki dwuskładnikowe to zaawansowany typ panewek stosowany głównie w silnikach, które wymagają wyższej odporności na zmienne obciążenia i temperatury. Są one wykonane z dwóch różnych materiałów, co pozwala na połączenie ich zalet – trwałości oraz efektywnego smarowania. Tego typu panewki sprawdzają się szczególnie w silnikach, które pracują pod dużymi obciążeniami, zapewniając lepsze rozłożenie sił na czopie wału i zmniejszenie ryzyka uszkodzeń w obszarze wału korbowego.

 

W ciągłej sprzedaży mamy kilkadziesiąt typów łożysk ślizgowych – od tulei bimetalicznych, poprzez spieki i kompozyty po łożyska z wielu odmian tworzyw sztucznych. Oferujemy produkty pod postacią tulei kołnierzowych i cylindrycznych, taśm i podkładek oporowych. Jesteśmy autoryzowanym dystrybutorem światowego lidera w produkcji łożysk ślizgowych – firmy GGB (kiedyś GLACIER), która znana jest z innowacyjności oraz kilku innych producentów, których produkty uzupełniają tę ofertę .

Oferujemy

Produkty standardowe oraz tuleje, prowadnice ślizgowe oraz panewki w wymiarach niestandardowych, wykonywane wg indywidualnej dokumentacji lub odtworzeniowe. Oferowane panewki z kompozytów bimetalicznych z grupy L.

Komplet łożysk i podkładek ślizgowych
map-pointer
ADRES
ul. Inżynierska 39/1
81-512 Gdynia
e-mail
EMAIL
www.inbear.pl