
Charakterystyka
Kompozyty produkowane w wielu formach techniką odlewów odśrodkowych, w tym także stopy o wysokiej zawartości ołowiu. Głównie jako tuleje ślizgowe, panewki i półpanewki w silnikach oraz różnych rodzajach napędów, pomp, wentylatorów itp. Dedykowane do pracy przy dużych obrotach, smarowane olejem pod dużym ciśnieniem w celu utrzymania pełnego smarowania hydrodynamicznego.
Własności
| Parametr | Jednostka | Wartość | |
|---|---|---|---|
| Obciążenie | statyczne | MPa | 100-300 |
| dynamiczne | 80-140 | ||
| Temperatura pracy | max. | °C | +350 |
| min. | -100 | ||
| Prędkość | na sucho | m/s | ---- |
| ze smarowaniem | 0,5-2,0 | ||
| Współczynnik tarcia | na sucho | -------- | ---- |
| ze smarowaniem | 0,08-0,15 | ||
| Pasowanie | obudowa | -------- | H7 |
| czop | -------- | f7 | |
| Parametry czopa | gładkość | µm | 0,3-0,8 |
| trwartość | HB | >200 | |
Struktura
Materiały o strukturze warstwowej – stal + stopy
brązu/aluminium + ołów (czasami).
Warunki pracy materiałów
| na sucho | niezalecane |
| w oleju | bardzo dobrze |
| ze smarem | dobrze |
| w wodzie | niezalecane |
Materiały
GMON i inne
Postać produktu
Tuleje cylindryczne, kołnierzowe, powierzchnie oporowe, panewki i półpanewki produkowane wg indywidualnej dokumentacji.
Karty katalogowe poszczególnych materiałów oraz typoszeregi, dostępne są po kontakcie z biurem. Parametry podane w tabelach są średnimi wartościami dla całej grupy materiałów.
Jeśli nie znaleźli Państwo materiału/produktu, który spełniałby Państwa oczekiwania, prosimy o określenie wymagań, wymiarów i ilości wraz z danymi kontaktowymi i przesyłanie zapytania
Jeśli nie znaleźli Państwo materiału/produktu, który spełniałby Państwa oczekiwania, prosimy o określenie wymagań, wymiarów i ilości wraz z danymi kontaktowymi i przesyłanie zapytania.



© 2024 INBEAR – wszystkie prawa zastrzeżone