Łożyska ślizgowe z materiału MBZ
1. Struktura
Jednorodny brąz (CuSn8 – cyna: 8%, ołów: <0,55%, reszta miedź) z kieszonkami smarnymi.
2. Charakterystyka
⦁ materiał ślizgowy do pracy w warunkach ograniczonego smarowania smarem o dużej odporności na zużycie,
⦁ może być również smarowany olejem,
⦁ może być obciążany udarowo,
⦁ kieszonki smarne są stałym zasobnikiem środka smarnego.
3. Zastosowanie
⦁ podnośniki, cylindry hydrauliczne, przemysł rolniczy itd.
4. Parametry techniczne
5. Dostępność
⦁ z magazynu: tuleje cylindryczne,
⦁ na specjalne zamówienie: tuleje kołnierzowe, podkładki oporowe, taśmy oraz wykonania niestandardowe.
6. Wskazówki montażowe
Osadzać z użyciem trzpienia stopniowanego w otworze z wykonaną fazą wciskową po uprzednim zwilżeniu tulei lub otworu olejem.
Ustalenie: poza połączeniem wciskowym nie jest wymagane żadne dodatkowe zabezpieczenie, choć w konstrukcjach specjalnych lub dla ruchu posuwisto-zwrotnego możliwe jest również klejenie (np. klejem Loctite).
Nie stosować do smarowania olejów amortyzatorowych, środków z dodatkiem MoS2, grafitu i innych dodatków stałych (mogących zwiększać zużycie na skutek tarcia).
Zachęcamy również do zapoznania się z naszą ofertą łożysk ślizgowych z SY/SP.