Tuleje ślizgowe z materiału deva.bm
1. Struktura
Cienka warstwa deva.metalu na taśmie ze stali, brązu lub ze stali nierdzewnej.
2. Charakterystyka
⦁ bezobsługowy, cienkościenny materiał ślizgowy odpowiedni do pracy w ciężkich warunkach,
⦁ pracuje pod jeszcze wyższymi niż deva.metal obciążeniami,
⦁ może pracować w temperaturach nawet do 350°C,
⦁ wysoka odporność na korozję,
⦁ może pracować w zakurzonym otoczeniu,
⦁ może pracować w radioaktywnym otoczeniu,
⦁ jest przewodnikiem elektrycznym – nie zbierają się na nim ładunki elektrostatyczne
⦁ odpowiedni do ruchu obrotowego, oscylującego, posuwisto-zwrotnego i postępowego, oraz mikro-ruchów,
⦁ bardziej ekonomiczny w stosowaniu niż deva.metal (ma cieńsze ścianki),
⦁ odporny na naciski krawędziowe.
3. Zastosowanie
⦁ turbiny wodne i parowe, maszyny do formowania wtryskowego, formowanie opon, zawory, maszyny drukarskie, maszyny budowlane, maszyny spożywcze, pompy oraz sprężarki, maszyny pakujące itd.
4.Parametry techniczne
5. Dostępność
⦁ na zamówienie: tuleje cylindryczne, tuleje kołnierzowe, pierścienie, płyty oraz wykonania niestandardowe
6. Warunki pracy
na sucho dobrze
w oleju dobrze
ze smarem dobrze
w wodzie dobrze
z cieczami procesowymi słabo
7. Wskazówki montażowe
Zalecany montaż po schłodzeniu lub przy użyciu prasy.
Możliwe jest ustalenie przy pomocy śrub z łbem stożkowym lub przy użyciu klejów. Warstwa ślizgowa może być pokryta rozbiegową warstwą z grafitu.
Dodatkowe smarowanie poprawia własności i żywotność łożyska.
Do pracy w trudnych warunkach ze smarami polecamy łożyska ślizgowe LD.