Tuleje ślizgowe z materiału DS
1. Struktura
Warstwa ślizgowa z kopolimeru acetalowego z wypełniaczem na spieku brązowym, na taśmie stalowej.
2. Charakterystyka
⦁ materiał ślizgowy do pracy ze smarowaniem lub na sucho, przeznaczony do ruchu oscylacyjnego,
⦁ materiał DS eliminuje fretting przy ruchu oscylacyjnym o małej amplitudzie,
⦁ zachowuje się podobnie jak DX, jednak posiada mniejszy współczynnik tarcia,
⦁ kieszonki smarne są stałym zasobnikiem środka smarnego.
3. Zastosowanie
⦁ przemysłowe: manipulatory, podnośniki, suwaki, cylindry hydrauliczne, silniki hydrauliczne, kolejki linowe, osprzęt pneumatyki, sprzęt medyczny, przemysłu tekstylny, rolniczy, osprzęt naukowy itd.
⦁ motoryzacyjne: układy kierownicze, suwaki pod fotele, tuleje pedałów, tuleje zwrotnic, osie klapy bagażnika, tuleje szczęk hamulcowych itd.
4. Parametry techniczne
5. Dostępność
⦁ na specjalne zamówienie: tuleje cylindryczne, podkładki oporowe, taśmy oraz wykonania niestandardowe.
6. Wskazówki montażowe
Osadzać z użyciem trzpienia stopniowanego w otworze z wykonaną fazą wciskową po uprzednim zwilżeniu tulei lub otworu olejem.
Ustalenie: poza połączeniem wciskowym nie jest wymagane żadne dodatkowe zabezpieczenie, choć w konstrukcjach specjalnych lub dla ruchu posuwisto-zwrotnego możliwe jest również klejenie (np. klejem Loctite).
Często dla lepszej żywotności wystarcza smarowanie początkowe.
Nie stosować do smarowania środków z dodatkiem MoS2, grafitu i innych dodatków stałych (mogących zwiększać zużycie na skutek tarcia).
Wąskie tolerancje można osiągnąć przez dodatkową obróbkę warstwy bieżnej.