Tuleje ślizgowe z materiału LD

1. Struktura

Jednorodny brąz (CuSn8 – cyna: 8%, ołów: <0,05%, reszta miedź) z zasobnikami smaru.

2. Charakterystyka

⦁ cienkościenny materiał ślizgowy do pracy w warunkach ograniczonego smarowania smarem o dużej odporności na zużycie,

⦁ posiada większe zasobniki smaru niż MBZ, co wydłuża odstęp między smarowaniem, a także umożliwia zbieranie wiórków i zanieczyszczeń,
⦁ optymalne warunki pracy przy wysokich obciążeniach i niskich prędkościach liniowych,

⦁ może być obciążany krawędziowo.

3. Zastosowanie

⦁ podnośniki, cylindry hydrauliczne, komponenty pneumatyki, przemysł tekstylny i rolniczy itd.

4. Parametry techniczne

5. Dostępność

⦁ na zamówienie: tuleje cylindryczne oraz wykonania niestandardowe.

6. Wskazówki montażowe

Osadzać z użyciem trzpienia stopniowanego w otworze z wykonaną fazą wciskową po uprzednim zwilżeniu tulei lub otworu olejem.

Ustalenie: poza połączeniem wciskowym nie jest wymagane żadne dodatkowe zabezpieczenie, choć w konstrukcjach specjalnych lub dla ruchu posuwisto-zwrotnego możliwe jest również klejenie

(np. klejem Loctite).
Nie stosować do smarowania olejów amortyzatorowych, środków z dodatkiem MoS2, grafitu i innych dodatków stałych (mogących zwiększać zużycie na skutek tarcia).