Łożyska ślizgowe specjalnego zastosowania HX

1. Struktura

Warstwa ślizgowa kompozyt PTFE, PEEK z wypełniaczami z kieszonkami smarnymi (lub bez) na spieku brązowym, na taśmie stalowej.

2. Charakterystyka

⦁ materiał ślizgowy do pracy w warunkach ograniczonego smarowania smarem o ekstremalnie wysokiej sprawności,
⦁ przeznaczony do pracy ze środkami smarnymi o małej lepkości,

⦁ materiał HX ma wysoką wytrzymałość zmęczeniową,

⦁ kieszonki smarne są stałym zasobnikiem środka smarnego,

⦁ dopuszczalne wysokie obciążenia szczytowe także w pracy na sucho, ale przy ciągłej pracy na sucho niska jest sprawność łożyska i znacznie zwiększa się szybkość jego zużycia,
⦁ odpowiedni do stosowania w temperaturze do 250 °C,

⦁ warstwa ślizgowa odporna chemicznie.

3. Zastosowanie

⦁ przemysłowe: silniki i pompy hydrauliczne, sprzęt przemysłu rolniczego, osprzęt elektrowni wiatrowych, łożyska systemów naprowadzania itd.
⦁ motoryzacyjne: pompy do paliwa w silnikach Diesel’a, pompy do skrzyń biegów itd.

4. Parametry techniczne

5. Dostępność

⦁ na specjalne zamówienie: tuleje cylindryczne, podkładki oporowe, taśmy oraz wykonania niestandardowe.

6. Wskazówki montażowe

Osadzać z użyciem trzpienia stopniowanego w otworze z wykonaną fazą wciskową po uprzednim zwilżeniu tulei lub otworu olejem.

Ustalenie: poza połączeniem wciskowym nie jest wymagane żadne dodatkowe zabezpieczenie, choć w konstrukcjach specjalnych lub dla ruchu posuwisto-zwrotnego możliwe jest również klejenie

(np. klejem Loctite).
Nie stosować do smarowania olejów amortyzatorowych, środków z dodatkiem MoS2, grafitu i innych dodatków stałych (mogących zwiększać zużycie na skutek tarcia).