Łożyska ślizgowe z materiału DUB
1. Struktura
Warstwa ślizgowa z kompozytu PTFE z Pb na spieku brązu cynowego, na taśmie brązowej.
2. Charakterystyka
⦁ materiał ślizgowy do pracy na sucho, o dużej trwałości i niskim współczynniku tarcia, do pracy w szerokim zakresie temperatur, obciążeń i prędkości,
⦁ może być smarowany olejem,
⦁ taśma brązowa zapewnia odporność na korozję (również w wodzie morskiej),
⦁ może pracować w kwasach, solach i agresywnych zasadach,
⦁ posiada własności antymagnetyczne,
⦁ brązowa taśma nośna zapewnia dobre właściwości w sytuacjach awaryjnych,
⦁ szeroki zakres typoszeregu dostępny z magazynu.
3. Zastosowanie
⦁ przemysłowe: podnośniki, pompy i silniki hydrauliczne, osprzęt pneumatyczny, sprzęt medyczny, przemysłu tekstylny, rolniczy, osprzęt naukowy, piece do suszenia, sprzęt biurowy itd.
⦁ motoryzacyjne: kolumny McPhersona, amortyzatory, zawiasy, układy kierownicze, sprzęgła, skrzynie biegów, ramiona wycieraczek, układy wspomagania kierownicy, tuleje pedałów, osprzęt ABS itd.
4. Parametry techniczne
5. Dostępność
⦁ z magazynu: tuleje cylindryczne, tuleje kołnierzowe oraz taśmy wg typoszeregu,
⦁ na specjalne zamówienie: podkładki oporowe, podkładki kołnierzowe oraz wykonania niestandardowe.
6. Wskazówki montażowe
Osadzać z użyciem trzpienia stopniowanego w otworze z wykonaną fazą wciskową po uprzednim zwilżeniu tulei lub otworu olejem.
Ustalenie: poza połączeniem wciskowym nie jest wymagane żadne dodatkowe zabezpieczenie, choć w konstrukcjach specjalnych lub dla ruchu posuwisto-zwrotnego możliwe jest również klejenie
(np. klejem Loctite).
Nie stosować do smarowania środków z dodatkiem MoS2, grafitu i innych dodatków stałych (mogących zwiększać zużycie na skutek tarcia).
Polecamy również dostępne w naszej ofercie łożyska ślizgowe z DX przeznaczone do pracy ze smarem.