Łożyska ślizgowe z materiału DU

 

1. Struktura

Warstwa ślizgowa z kompozytu PTFE z Pb na spieku brązu cynowego, na taśmie stalowej.

2. Charakterystyka

⦁ materiał ślizgowy do pracy na sucho, o dużej trwałości i niskim współczynniku tarcia, do pracy w szerokim zakresie temperatur, obciążeń i prędkości,

⦁ może być smarowany olejem,

⦁ nadaje się do ruchu obrotowego, posuwisto-zwrotnego i oscylacyjnego,

⦁ nie wykazuje płynięcia na zimno pod obciążeniem,

⦁ rozszerzalność termiczna równoległa do powierzchni górnej,

⦁ zjawisko drgań ciernych jest niezwykle małe,

⦁ szeroki zakres typoszeregu dostępny z magazynu.

3. Zastosowanie

⦁ przemysłowe: podnośniki, pompy i silniki hydrauliczne, osprzęt pneumatyczny, sprzęt medyczny, przemysł tekstylny, rolniczy, osprzęt naukowy, piece do suszenia, sprzęt biurowy itd.

⦁ motoryzacyjne: kolumny McPhersona, amortyzatory, zawiasy, układy kierownicze, sprzęgła, skrzynie biegów, ramiona wycieraczek, układy wspomagania kierownicy, tuleje pedałów, osprzęt ABS itd.

4. Parametry techniczne

5. Dostępność

⦁ z magazynu: tuleje cylindryczne, tuleje kołnierzowe, podkładki oporowe, podkładki kołnierzowe oraz taśmy wg typoszeregu metrycznego i calowego,
⦁ na specjalne zamówienie: wykonania niestandardowe.

6. Wskazówki montażowe

Osadzać z użyciem trzpienia stopniowanego w otworze z wykonaną fazą wciskową po uprzednim zwilżeniu tulei lub otworu olejem.

Ustalenie: poza połączeniem wciskowym nie jest wymagane żadne dodatkowe zabezpieczenie, choć w konstrukcjach
specjalnych lub dla ruchu posuwisto-zwrotnego możliwe jest również klejenie (np. klejem Loctite).
Nie stosować do smarowania środków z dodatkiem MoS2, grafitu i innych dodatków stałych (mogących zwiększać zużycie na skutek tarcia).