Łożyska ślizgowe z materiału DP4 / DP4B

 

1. Struktura

Warstwa ślizgowa z kompozytu PTFE (bez Pb) z dodatkami (metale alkaiczne, włókna polimerowe) na spieku brązu cynowego, na taśmie stalowej (DP4) lub taśmie brązowej (DP4B).

2. Charakterystyka

⦁ materiał ślizgowy do pracy ze smarowaniem, o dużej trwałości i niskim współczynniku tarcia, do pracy w szerokim zakresie temperatur, obciążeń i prędkości,

⦁ lekko obciążony może pracować również na sucho,

⦁ poprawione w stosunku do DU własności ślizgowe i mniejsze zużycie w warunkach smarowania,

⦁ nadaje się do ruchu obrotowego i oscylacyjnego nie zalecane w ruchu posuwisto-zwrotnym,
⦁ nie zawiera ołowiu.

3. Zastosowanie

⦁ przemysłowe: podnośniki, pompy i silniki hydrauliczne, osprzęt pneumatyki, sprzęt medyczny, przemysł spożywczego, farmaceutyczny, tekstylny, rolniczy, osprzęt naukowy piece do suszenia, sprzęt biurowy itd.

⦁ motoryzacyjne: kolumny McPhersona, amortyzatory, zawiasy, układy kierownicze, sprzęgła, skrzynie biegów, ramiona wycieraczek, układy wspomagania kierownicy, tuleje pedałów, osprzęt ABS itd.

4. Parametry techniczne

5. Dostępność

⦁ z magazynu: tuleje cylindryczne, tuleje kołnierzowe, taśmy,

⦁ na specjalne zamówienie: wykonania niestandardowe.

6. Wskazówki montażowe

Osadzać z użyciem trzpienia stopniowanego w otworze z wykonaną fazą wciskową po uprzednim zwilżeniu tulei lub otworu olejem.

Ustalenie: poza połączeniem wciskowym nie jest wymagane żadne dodatkowe zabezpieczenie, choć w konstrukcjach
specjalnych lub dla ruchu posuwisto-zwrotnego możliwe jest również klejenie (np. klejem Loctite).
Nie stosować do smarowania środków z dodatkiem MoS2, grafitu i innych dodatków stałych (mogących zwiększać zużycie na skutek tarcia).