Łożyska ślizgowe z materiału DP31

1. Struktura

Warstwa ślizgowa z kompozytu PTFE, oraz wypełniaczy (bez Pb) na spieku brązu cynowego, na taśmie stalowej.

2. Charakterystyka

⦁ materiał ślizgowy do pracy w oleju, o dużej trwałości i niskim współczynniku tarcia, do pracy w szerokim zakresie temperatur, obciążeń i prędkości,

⦁ nie zawiera ołowiu zgodnie z zarządzeniem Parlamentu Europejskiego o usuwaniu odpadów samochodowych (2000/53/EG),
⦁ wysoka odporność na kawitację,

⦁ duża wytrzymałość zmęczeniowa.

3. Zastosowanie

⦁ przemysłowe: pompy wtryskowe i pompy zębate, silniki hydrauliczne, amortyzatory, zawory regulacyjne itd.

4. Parametry techniczne

5. Dostępność

⦁ na specjalne zamówienie: tuleje cylindryczne, tuleje kołnierzowe, podkładki oporowe, podkładki kołnierzowe, taśmy oraz wykonania niestandardowe.

6. Wskazówki montażowe

Osadzać z użyciem trzpienia stopniowanego w otworze z wykonaną fazą wciskową po uprzednim zwilżeniu tulei lub otworu olejem.

Ustalenie: poza połączeniem wciskowym nie jest wymagane żadne dodatkowe zabezpieczenie, choć w konstrukcjach
specjalnych lub dla ruchu posuwisto-zwrotnego możliwe jest również klejenie (np. klejem Loctite).
Nie stosować do smarowania środków z dodatkiem MoS2, grafitu i innych dodatków stałych (mogących zwiększać zużycie na skutek tarcia).