Tuleje ślizgowe z materiału DP31
1. Struktura
Warstwa ślizgowa z kompozytu PTFE, oraz wypełniaczy (bez Pb) na spieku brązu cynowego, na taśmie stalowej.
2. Charakterystyka
⦁ materiał ślizgowy do pracy w oleju, o dużej trwałości i niskim współczynniku tarcia, do pracy w szerokim zakresie temperatur, obciążeń i prędkości,
⦁ nie zawiera ołowiu zgodnie z zarządzeniem Parlamentu Europejskiego o usuwaniu odpadów samochodowych (2000/53/EG),
⦁ wysoka odporność na kawitację,
⦁ duża wytrzymałość zmęczeniowa.
3. Zastosowanie
⦁ przemysłowe: pompy wtryskowe i pompy zębate, silniki hydrauliczne, amortyzatory, zawory regulacyjne itd.
4. Parametry techniczne
5. Dostępność
⦁ na specjalne zamówienie: tuleje cylindryczne, tuleje kołnierzowe, podkładki oporowe, podkładki kołnierzowe, taśmy oraz wykonania niestandardowe.
6. Wskazówki montażowe
Osadzać z użyciem trzpienia stopniowanego w otworze z wykonaną fazą wciskową po uprzednim zwilżeniu tulei lub otworu olejem.
Ustalenie: poza połączeniem wciskowym nie jest wymagane żadne dodatkowe zabezpieczenie, choć w konstrukcjach
specjalnych lub dla ruchu posuwisto-zwrotnego możliwe jest również klejenie (np. klejem Loctite).
Nie stosować do smarowania środków z dodatkiem MoS2, grafitu i innych dodatków stałych (mogących zwiększać zużycie na skutek tarcia).
Poza łożyskami dla przemysłu samochodowego możemy też zaproponować szereg innych rozwiązań, w tym tuleje ślizgowe LD do pracy w trudnych warunkach.